torsdag, juni 01, 2006

Nu lägger jag av.

ett hyggligt konstigt sätt att inviga sin blogg på eller hur?
jag syftar dock inte på att lägga av med att blogga, vilket jag knappt ens hunnit börja med. Eller jo, jag har varit medlem här i snart en vecka men inte publicerat en enda "artikel", eller vad det nu heter. Jag har istället jobbat på att få fram en bra design på sidan. Fixat med färger, bilder och försökt att sätta mig in i den kod som någon annan skrivit. Om jag är ärlig så tror jag inte ens att personen ifråga skrivit koden själv. Jag kan se framför mig en pop-stylad kille i pike med uppfälld krage på en glammig designbyrå som sitter och väljer färger och har ett datorprogram som genererar koden åt honom. Detta är vad jag då skulle försöka sätta mig in i, se logiken, hitta den röda tråden, få en bild av hur kodskrivaren tänkt.
MEN KODSKRIVAREN HAR INTE TÄNKT. Kodskrivaren är i det här fallet en I-mac någonstans i New York som inte har tillstymmelse till mänskliga drag, inte logiska sådana iallafall. Detta har jag kommit fram till efter att ha spenderat två nätter åt att skriva om koden, klippa klistra, spara och redigera, men nu lägger jag av. Jag kapitulerar. Jag tar Lacostekillens "kod" rakt upp och ner och säljer min självkänsla. Min personlighet gick just i graven.
Men visst, nu blev det snyggt iallafall och jag har skrivit min första blogg.
Håll till godo.

3 Kommentarer:

At 6/02/2006, Blogger lisa skrev...

svald självkänsla eller ej. du fumlade bort bilderna på lillemor.se/credo så nu fick jag leta upp en alternativ bild tills du gett mig en ny adress på min förra.
det här med koder har jag aldrig förstått, så har du nån självkänsla kvar att svälja får du gärna tolka den åt mig nångång så även jag får njuta av att ha länkar...

känn dig fri att gissa var jag fått bilden från o vem som tipsade mig...:)

 
At 6/03/2006, Blogger .gustav skrev...

Woohoo! Ännu en blogg med någon man känner! :)

 
At 6/03/2006, Blogger Sajmon skrev...

Välkommen in i blogglandet! Men du klår inte min sida i läskig design :)

 

Skicka en kommentar

<< Hem