fredag, juni 02, 2006

min sjunde dag - vilodagen

stress. stress. stress. jag sitter i passagerarsätet i mitt eget liv just nu. känner mig som en panisk medpassagerare som i desperation sträcker sig över till förarplatsen för att greppa om ratten och försöka hålla bilen på vägen för visst är det jag som styr men det är inte jag som bestämmer hastigheten. Tydligen har jag just varit en vända på autobahn för ärligt talat, jag vet inte när jag sist satte mig ner, andades ut och sa till mej själv: nu du daniel, nu får du ta det lugnt ett tag, det är du värd. Andra har sagt det till mej, men dom har inte sett kartan för mitt livs väg de närmaste veckorna... månaderna. Jag tror nog att jag är stålmannen ibland, iallafall när jag ska boka in grejor. Den senaste veckan har varit otrolig.
söndag: morsdagsutflykt och konsert.
måndag: bussjobb 05.37 och sen picnick med credos avgående styrelse på kvällen
tisdag: praktik hela dagen och sedan credoavslutning
onsdag: skooooooola följt av tackfest för alla som hjälpt till i kyrkan
torsdag: körde buss i 11 timmar
fredag: tenta (observera hur mycket pluggande det blivit) och nu har jag spelat fotboll på kvällen
lördag: Imorgon, äntligen, då ska jag vila, min sjunde dag. då vilar jag

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem