onsdag, maj 06, 2009

Det som inte går att laga med gaffatejp...

...är inte värt att laga. Så sa en man till mig i hamnen i Rostock 1996. Jag var fjorton år och vi hade varit på familjesemester i Tyskland och var på väg hem. Mannens kofångare höll på att ramla av men som sagt, det mesta går ju att laga med denna supertejp. Roland Utbult gillar gaffatejp. Det är sant, facebook berättade det för mig. Än mer, Roland Utbult är ett fan av gaffatejp. Denna barndomsidol, få bilresor med familjen Larsson på åttiotalet avlöpte utan att få höra något av banden (observera, band, inte skivorna) "Till vår Gud" eller "Ansikte mot Gud" (utkom 82 resp. 84, precis som jag och min syster). Nu är han min vän på Facebook, vem kunde ana. Låt gå att han mest använder detta forum att locka väljare till hans kampanj att få in honom i Europaparlamentet men ändå. Kanske tänker han använda gaffatejp för att rätta till de sociala orättvisor han vurmar för.

Är europaparlamentsvalet ett partival eller ett personval. Utbult vill ha det till det senare, kanske för att locka kristna väljare från att automatikrösta på kd som de alltid gjort baradärföratt och istället se personen, politikern, åsikten istället för partiet... som att man inte ser trädet för hela skogen. Kanske är han rädd att hans egen partitillhörighet (Fp) skulle skrämma bort väljare. Vad vet jag, hela kampanjandet går ju ut på att övertala individer, såna som mig och jag har hellre en klok folkpartist som representant än en random person med "rätt" partibeteckning, vad än nu den är.

2 Kommentarer:

At 5/07/2009, Anonymous Anonym skrev...

Hej.
Kom online på 7ehimlen och läs mitt brev ;)

 
At 7/21/2009, Anonymous Anonym skrev...

Nära skjuter ingen hare. Det blev inte Roland Utbult utan istället Marit Paulsen, Olle Schmidt och Cecilia Wikström som fick åka till Bryssel. Sistnämnda är för övrigt präst inom Svenska kyrkan http://ceciliawikstrom.blogspot.com
http://sv.wikipedia.org/wiki/Cecilia_Wikstr%C3%B6m
//Simon

 

Skicka en kommentar

<< Hem