tisdag, juni 06, 2006

Charles de Gaulle

om en vecka sitter jag och slår ihjäl tid på flygplatsen i paris. Förhoppningsvis ahr dom stärkt alla väggar och bärande konstruktioner så vi slipper vara med om samma mardröm som inträffade på terminal 2E på just den flygplatsen 2004. Mycket folk har passerat där sedan dess och det verkar hålla.
Än mer spännande är om jag kommer att ha allt under kontroll då? Tre veckors turnerande ligger framför oss då och en hel del måste fungera för att det hela ska gå smärtfritt för den stora massan av sångare. Nåväl, jag har det mesta kirrat men man kan aldrig planera för allt som nån vis man sa en gång.
Tillbaka till flygplatsen i Paris. Mina ovetenskapliga efterforskningar kring fransk infrastruktur sträcker sig till en first hand look i paris när jag var elva men redan då kunde jag se hur trafiken var ett enda kaos där anarki i sin vildaste form verkade råda. Rondellen vid Chaps elyssé (eller hur det nu stavas) ter sig som en bra visare för hur landet i stort är uppbyggt. Flygplatsen har passande nog fått namn efter den store krigshjälten från de båda världskrigen, Charles de Gaulle. de Gaulle stod emot de krafter som ville lägga sig på rygg och släppa in tyskarna. de Gaulle är på något vis en fyr för ordning och militärisk precision, precis som den nya högteknologiska flygplatsen i Paris som står som en effiktivitetens förkämpe i en stad av kaos.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem