lördag, februari 06, 2010

Examen

Mycket skulle hända och tiden var kort. Heltidsstudier. Skriva. Deadlines. Skriva. Läsa artiklar. Korrläsning. Skriva. Korrigera. Flytta ut. Skriva. Läsa. Förbereda. Städa. Skriva. Opponera. Respondera. Korrigera. Jag gick från att vara heltidsstudent i Sveriges akademiska centrum till att vara anställd av Svenska kyrkan i vad som av många nog anses som skånes armhåla. Mycket har hänt. Och på kort tid. Men mitt i vad som nog ändå var mitt livs mest hektiska månader har jag hunnit med att hitta frid. På ett plan blev lösningen en visit i Afrika.

Jag tänker inte skriva detta som en dagbok. Mycket kommer kanske vara lite osammanhängande, men jag vill dela med mig av lite guldkorn från min andhämtning den 19-29 Januari. I tre delar kommer jag att publicera lite av vad jag varit med om som genom mina västerländska glasögon tedde sig... underligt. Minst sagt.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem