onsdag, oktober 22, 2008

guldkorn i vardagen

Ibland kan småsaker bli väldigt stora events om det bara marknadsförs på rätt sätt. En väldigt liten uppoffring kan se ut som en stor välsignelse. Något knappt märkbart kan ändra ens uppfattning totalt. I mitt fall handlar det om "housing" här på skolan. Dvs de som har hand om allt som har med boende och det vardagliga livet på campus. Jag har väldigt dåliga erfarenheter av dem som översittare och trångsynta fascister. Japp, så illa är det, jag håller mig borta från allt som har med housing att göra.

Men när jag kan tjäna $2 så framstår housing som änglar. Idag får alla på campus tvätta och torktumla gratis. Weee, det är rusning till tvättstugorna runt om campus. En tvätt kostar $1.25 och 45 minuters torktumling kostar 75 cents. Housing bjuder. Dom är då enna riktiga kompisar.

Dagens webtips är http://www.laundryview.com/laundry_room.php?lr=302705 där man kan se statusen för våra tvättmaskiner och torktumlare live... observera att de aktiva maskinerna både är pedagogiskt olikfärgade OCH att de vibrerar i "live-view"-fönstret.

2 Kommentarer:

At 10/22/2008, Blogger Totte skrev...

Helt fantastisk ju! De där amerikanerna kan verkligen. Annat än långsynt och "dåliga förlorar-svenskar" kolla här: http://www.youtube.com/watch?v=IUtIuf2bhPI och här: http://www.youtube.com/watch?v=lMK4Io2SFbE&feature=related (Vi har haft grupparbete idag, behöver man säga mer!?)Storkram

 
At 11/11/2008, Anonymous Anonym skrev...

;) Kanske inte så intressant att se hur det går med andras tvätt. Men fiffigt när man själv är lat och inte vill gå till tvättstugan tidigare än nödvändigt.

:O :/ Men jag har insett att jag är för insnöad på kursen som tog slut för lite drygt en vecka sedan. Jag började reflektera över att tvättwebbsidan inte är utformad med tanke på kognitva aspekter och människors mentala modeller när jag kollade på den.

För skulle tvättwebbsidan skulle vara riktigt bra utformad så borde det röda och inte det vita indikera hur lång tid som är kvar. För att olika färger har olika signaleffekter. Och att tvättmaskinen borde bli vitare och vitare ju mindre tid som är kvar, med tanke på att de tomma tvättmaskinerna är vita och inte röda och inte tvärt om som det är. (om jag inte fattat helt fel)

 

Skicka en kommentar

<< Hem