fredag, augusti 29, 2008

12000 calories day


En av de mest populära nyhetsstoffen som cirkulerar här i USA just nu är den åttafaldiga OS-guldmedaljören Michael Phelps. Nyligen svarade han på en fråga om hur han kan klara av att träna så mycket som han gjorde inför OS. Det framkom under intervjun att han har ett dagligt intag av 12000 kalorier per dag.

Vi är nu tre killar som bestämt oss för att utmana Michael Phelps. Vi ska äta mer än 12000 kalorier på en dag. Vi började med att diktera stränga regler vad gäller vad som räknas som en dag, vad som händer om man skulle spy upp det man ätit osv. Vidare besökte vi snabbköpet på skolan för att räkna ut vad som är mest kalorieffektivt. En snabb lösning är 120 Miller Lite (blasköl) eller 60 doughnuts... eller en kombination. Vi lyckades kombinera fram en fika bestående av 5500 kalorier. 12 jordnötskakor dippade i chokladfrosting, en påse chips och en och en halv liter cola... per person.
Vi kommer noggrans dokumentera denna dag och resultaten kommer att läggas upp här.

4 Kommentarer:

At 8/30/2008, Anonymous Anonym skrev...

salem, sadam, same same, iaf i min farmors öron... ehja. därav denne mans namn i min blogg... humhum. om du nu ville ha en clearificattion ang denna sak. gällde den upplösningstillståndet har det stabiliserats och hon kan nog snart anse sig landad på den skola hon börjat på och hemmastadd i det rum hon tilldelats. ja. om detta och andra framgångar i livet bloggas det eventuellt om i en framtid nära dig. sålänge tackar jag för uppmuntrande kommentarer, jag glädjs. nu, sova. :)

 
At 8/31/2008, Blogger lisa skrev...

tack, jag är mätt. o ganska glad att jag är tillbaka i grovbrödets förlovade land. hur många lingonbröd med prickigkorv måste jag äta för att komma upp i phelbs-land?
lycka till i utmaningen...jag tror på dig.

 
At 9/01/2008, Blogger Sajmon skrev...

Är det en del i testet för att bli amerikansk medborgare?

 
At 9/05/2008, Blogger Totte skrev...

Ät jordnätter...En jordnöt=4 Kcal. så ät en 3000 nötter så är ni hemma sen :)

 

Skicka en kommentar

<< Hem