fredag, augusti 17, 2007

"Välja och vraka" vs. "Hitta och hittas"

Denna veckan har gått i E4ans tecken. Efter att ha kört 140 mil på denna väg hittills (jag är med andra ord inte klar, ska lägga till 90 mil till innan veckan är över) så har jag haft lite tid att fundera på saker och ting. Tillexempel har jag insett att jag inte alls är någon hängiven 2+1 fantast. Jag skiter i hur många liv det kan spara, bygg fyrfiligt för sjutton! De tre milen mellan Ljungby och Värnamo är samma pina varje gång man kommer dit. Nåväl, inte ska jag sitta och skriva en blog om 2+1vägar.

Nej, det som tagit upp min tankeverksamhet den senaste tiden är skillnaden på "välja och vraka" och "hitta och hittas". Vem har sagt att någon ska kunna få, eller ens kan, välja och vraka? Många gånger har jag försökt bli vald. Pang - blindstyret sprang rakt in i samma vägg som sååå många gånger innan. När ska jag lära mig? Nog för att man populärt brukar säga att man bär blind i det avseendet men en stor vägg borde jag ju kunna se, i synnerhet eftersom det är SAMMA vägg, gång efter gång.
Hitta och att hittas, kan det vara så enkelt? Enkelt förresten? Som jag ser det kan det vara en bra mycket mer plågsam process än att få sväva fram ett par dagar... innan min mycket välbekanta vägg dyker upp. Verkligheten, sanningen - smärta.
Men ändå, det var ju så trevligt fram tills dess. Kanske är slutprodukten ändå bättre om man väntar till man hittar och hittas. Kanske? Nog ÄR den bättre, eller? Men kommer den, och NÄR kommer den?
Kanske vill jag inte bli hittad, kanske vill jag bara hitta, men inte hittas. USA till våren - ännu en skyddsbarriär att gömma mig bakom i denna veritabla kurragömmalek. Vad händer när alla bra gömställen är slut? Finns det någon anledning att gömma sig då? Finns den som letar kvar?
Hur länge orkar du?

3 Kommentarer:

At 8/19/2007, Blogger lisa skrev...

du, dels vill jag ha lite cred för ruriken, o dels vill jag säga att det är fett värt det att vänta på att hitta o bli hittad. Skit i fladdret,det kommer ändå försvinna antingen i smällen, eller senare. sejfa o var glad.

 
At 8/21/2007, Anonymous Anonym skrev...

varför står det 0 comments när jag har kommenterat?
RÄKNAS INTE JAG O MINA TANKAR??? gah...

 
At 9/13/2007, Blogger joy skrev...

dale, du är verkligen en kille som är värd att vänta på! du kommer bli hittad!

/kärlek/

 

Skicka en kommentar

<< Hem