fredag, september 29, 2006

Livsglädje

När man den 29 september kan gå hem från närbutiken efter klockan 19 i bara kortärmat så kommer man på sig med att tänka på att livet trots allt är väldigt bra.

En fredagkväll med nyinköpt pågens limpa och ekologisk standardmjölk - goda vänner i ett korridorskök. Tänk att jag får dela kök med just dessa underbara människor. Premiär för mina nya tillägg till mitt carcassonne. Ahh, Life is good!

Jag tog en vända nerom cykelgaraget för att titta på min nyinköpta dyrgrip. Cykeln, den nya med stort C. Den gamla jag fick i femtonårspresent blev stulen häromveckan. Nog var det så att jag skulle få en nitlott i Lundalotteriet en dag. Lundalotteriet är det lotteri där du varje dag sätter din cykel på spel och vinsten är att du får behålla din cykel. Inte ens denna nitlott kan vända mitt humör i moll.

Glädje. Spelglädje. Fotbollsglädje. Jag har återfått suget att spela fotboll. Debuten i min nya klubb fick en tidig törn efter ett baklängesmål efter blott fyra minuter, men vad gör det när man har medspelare som gör två mål? Ett insläppt mål är ett världsligt ting, så länge man har roligt kan man inte förlora!

Tenta på gång om två veckor. Algebra - ett uppocknervänt pussel som man vet om man gjort rätt först när man tror att man är klar och vänder på det. akvadrat hit och konjugatregler dit. Logaritmer och polynom, exponenter och variabelsubstitution. Nej, inte ens det kan få mig på fall nu. Detta är den jobbigaste delen av matten, sen är det nerförsbacke igen.

Life is good.

Det finns alltid saker som kan göra bra bättre, men just nu är jag glad för det jag har. Det ska man vara. Resten är mellan Gud och mig.

3 Kommentarer:

At 10/07/2006, Anonymous Anonym skrev...

Det där Lundalotteriet är mindre skoj när man får nitlott... Jag hade dock inte kunnat skriva om hur min kära cykel försvann i våras i ett blogginlägg med rubriken "livsglädje"!

Lycka till på den där tentan!(och se till att endast dra vinstlott i Lundalotteriet framöver)

 
At 10/12/2006, Blogger joy skrev...

hej hej! hur hade du det i paris? bra hoppas jag!! jag har börjar känna mig riktigt hemma här i malmö. jag och syrran flyttar in i egen lägenhet i januari, ska bli grymt skönt!! hoppas allt är bra med dig! lycka till med skola och allt!! kram /din vän

 
At 10/25/2006, Anonymous Anonym skrev...

ja, Visst är mattte härligt!! =)
hoppas livsglädjen sitter i så här på höstkanten, här gör den det! Gud är God! Kram// kakan =)

 

Skicka en kommentar

<< Hem