lördag, september 09, 2006

Till Paris, till Paris ska vi...

Inte rida på en gris iallafall. Men väl köra en buss.
Vi i det här fallet är jag och min "bussagent" Petter. Förutom mitt jobb som stadsbusschaufför i Hässleholm så har nog Petter legat bakom samtliga busskörningar eller jobberbjudande jag fått. Två gånger har jag fått köra i Norge, en vända i Ljusdal fyra dagar förra året - allt tack vare Petter. Sen har jag fått erbjudande om ytterligare två Frankrikeresor som jag varit tvungen att tacka nej till, liksom tre eller fyra Norgeturer samt ett gäng kortare endagsturer till Köpenhamn, Österlen och ett gäng andra ställen.

Nåväl. Frankrike idag alltså. om två timmar. spännande.

Mina skapligt ovetenskapliga undersökningar hävdar att den gängse bilden av en charterbusschaufför är en man runt de femtio, klädsamt överviktig, guldklocka och ett hårfäste som är på väg norröver. Men dessa skolelever som kanske har denna (van)föreställning får sig en överraskning när två tjugofyraåringar ska köra deras resa.

Så vi ses om en vecka.

2 Kommentarer:

At 9/10/2006, Anonymous Anonym skrev...

Din blogg tycker inte om mig! Jag kan inte skriva kommentarer som bloggare, men skit samma!

Kul att du får ta en avstickare till Paris. Det finns ju lite mer att göra än att käka baguetter och titta på eiffeltorn. Och fransmännen är ganska trevliga om man förstår vad dom säger (vilket är ganska sällan för min del...)

Och om du kommer på nån bra anledning till varför fransoserna har bestämt sig för att den som ska IN i rondellen har företräde, ja då kan du väl säga till. Jag anser själv att det är ruskigt puckat!

Ha det kanon på resan och kör försiktigt!
kram

 
At 9/10/2006, Blogger Sajmon skrev...

Haha, ragga inte för mycket nu :)

 

Skicka en kommentar

<< Hem