tisdag, oktober 17, 2006

snubblande nära.

Det var ett tag sedan jag senast hade något av vikt att skriva. Okej, jag tar en del förgivet när jag skriver såhär, som om allt jag skrivit här per automatik är "av vikt" tillexempel. Men tro mig. Ett par bloggar har börjat danas och visat sig vara utan existensberättigande överhuvudtaget och har därför aldrig nått till era ögon, och det ska ni nog vara tacksamma för. Vissa har dock varit nära. Snubblande nära.

De senaste helgerna har varit kvalfyllda. Förlåt, jag var bara tvungen att använda det uttrycket. milleniets sämsta ordskämt men jag har en bra anledning. Mitt nya fotbollslag gjorde en höstsäsong av Guds nåde och hämtade upp sig och slutade på en fin andraplats i tabellen. Ett tag var det nära att ta första platsen, snubblande nära men vi slutade tvåa och fick därmed kvala för att eventuellt ta oss upp en division. För motståndet stod Rosengårds stolthet - Kosova. Efter seger, 3-2, i hemmapremiären var det upplagt för segerfest helgen efter då returen skulle gå av stapeln på Rosengårds IP. Slutackordet på säsongen gick dock i moll efter en snöplig förlust, 1-0, en ett heroiskt kämpande ÅSK dundrade på i hela andra halvlek efter en kvittering som skulle ge oss div. 5-kontraktet, men det ville sig inte. Nära, snubblande nära.

Post-Traumatisk Tenta Ångest. PTTÅ är något jag hittat på (skrivet på rim). Det är när man får reda på att man klarat sig på en tenta med minsta möjliga marginal. När ens lärare i ett fomellt brev skriver att man är "med viss tvekan godkänd" känner man att det kunde lika gärna gått på röven - bigtime. Jag klarade mig, men det var nära. snubbl...

1 Kommentarer:

At 10/25/2006, Blogger lisa skrev...

går på RÖÖÖÖÖVEN gör det mesta jag försöker plugga just nu, så du ska minsannada va tacksam för ditt "med viss tvekan godkänd"!

 

Skicka en kommentar

<< Hem