måndag, augusti 27, 2007

Lite lätt stillastående

Lyssnade på radio, på radiosporten faktiskt. Föga överraskande med tanke på mitt genuina sportintresse. Nåväl, sportkommentatorer har roliga uttryck för sig som ibland går att applicera på sitt eget liv. Den gode Lasse Granquist betecknade en svensk landslagsmittfältare som "lite lätt stillastående". Stillastående borde i sig vara ett digitalt begrepp, iallafall i avseende att antingen är man eller är man inte stillastående. 1 eller 0. Hur är man då "lite lätt" stillastående?

I dagarna lever jag mest av tiden. Skolan börjar om en vecka och jag bor fortfarande kvar i hemmets trygga vrå. Hemmet i det här fallet är barndomshemmet i Stoby. Anledningen är enkel. Jag har inte råd att köpa egen mat. Csn har ännu inte välsignat mig med min första studiemedelshjälpförsändelse. Därav att mitt liv inte riktigt har styrfart just nu. Lite lätt stillastående alltså. Men mamma och pappa har iallafall TV. Inte för att jag har saknat TVn under halvåret på hjorten (nej, vi har faktiskt ingen TV) men under stora sportevenemang är det kul att kunna följa våra svenska stjärnors kamp mot världseliten.

Annars är det en hel del som ska sättas i rullning i höst. Nödvändiga förberedelser inför min termin i USA till våren såsom visumansökning med numera nödvändig intervju vid amerikanska ambassaden i Stockholm. Skolan kommer att vara lite tuffare i höst också. Jag har hållit igång lite de senaste dagarna och det känns ganska bra ändå. GylfGunnar, vårt inomhuskorpenlag har klättrat upp i div 2 i höst och jag hoppas att vi får speltider som inte krockar med min ordinarie fotbollsträning. Hoppas, hoppas. Röke Blås ska ha två stora konserter i vår. RB feat. Bengt Johansson 13/10 och RB feat. Gospel Company och Frank Ådahl 11/11.

Men as for now - lite lätt stillastående

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem