onsdag, januari 16, 2008

Life goes on.

För det första. 1865. Lillasyster, jag ska ge dig tre alternativ, alla tre hände 1865 men bara en händelse kan konstituera en brytning i amerikansk histora.
1) Lunds botaniska trädgård anläggs
2) Landskrona får järnvägsförbindelser
3) Amerikanska inbördeskriget slutar i och med sydstaternas kapitulation vid Appomattox

Annars har det mesta fortsatt i samma väldigt trevliga hjulspår som de börjat, förutom det faktum att jag har lagt ut mer pengar på kurslitteratur för den här terminen än jag gjort på alla mina terminer vid både högskola och folkhögskola tidigare sammanlagt.

Tydligen är det en snöstorm på väg in och vi kommer få två veckor av kallt väder och snö. Förhoppningsvis ställs kosan mot ett av de liftsystem som finns i närheten på lördag. Foton därifrån kommer att läcka ut på nätet framöver, likaså kommer bilder från kvällens stora event, UNCA bulldogs hemmamatch mot High Point University. Det kommer bli ett party med ansiktsmålning och hela baletten... ja, ni får se.

Jag har insett att min religionsfilosofikurs kommer ha ihjäl mig. Vi har börjat med en snabbgenomgång av logiska argument för dem av oss som inte läst "intro to Logic". Resten av mina flummare till kursare dyker galet in och dissikerar Kants argumentation och jag sitter i min stol och från fyra akademiska våningar längre ner betraktar det hela och undrar vad det är för språk de talar... Efter vi gått igenom denna uppenbarligen enkla övning utbrister vår professor på sin mysiga Indiska engelska "Wasn't that fun?"

Religionshistorian är kul dock. Läraren har hyggligt oamerikansk syn på de olika argument som usa använt genom historien för att gå ut i krig. Religionssociologin är fortfarande lite skrämmande, dock hade jag en trevlig läsestund i min lärobok igår, och om kursen är som boken så har den potential att vara genomlevnadsbar.

Min vänskapskrets ökar exponentiellt, nu till den grad att folk hälsar på mig ute på campus och jag vinkar försynt tillbaka och hoppas på att jag slipper försöker komma på ved de heter och ens i vilket sammanhang jag har träffat dem. Inbjudningar till födelsedagskalas, kaffe på stan och sånt duggar tätt.

Gotta go, kurs på gång.

4 Kommentarer:

At 1/17/2008, Blogger lisa skrev...

bla bla bla...
jag tycker alla de händelserna borde vara omvälvande för vilket land som helst.

 
At 1/22/2008, Blogger .gustav skrev...

När du säger mysig, indisk engelska har jag väldigt svårt att inte tänka på Apu Nahasapeemapetilon. Bara så du vet.

 
At 1/23/2008, Blogger daniel skrev...

vem sjutton är Apu Nahasapeemapetilon?

 
At 1/25/2008, Blogger .gustav skrev...

Apu!! Simpsons!! =)

 

Skicka en kommentar

<< Hem